Potrivit Institutului Național de Statistică (INS), în 2022 un procent record de 66% dintre românii în vârstă de 16–74 ani care au folosit internetul au apelat la serviciile online pentru a comanda sau cumpăra produse și servicii, în creștere cu 8,7% față de anul 2021 (57,3%).
Din totalul persoanelor care au comandat online, 46,2% au efectuat comenzi și cumpărături online în ultimele 3 luni, 31,8% în perioada cuprinsă între 3 luni și 1 an și 22% cu mai mult de 1 an în urmă. Pe medii de rezidență față de anul precedent, datele INS arată că ponderea persoanelor care au comandat bunuri pe internet a crescut atât în mediul urban, cu 7%, cât și în mediul rural cu 10,8%.
Potrivit INS, printre produsele cele mai cumpărate prin intermediul internetului se află îmbrăcămintea (inclusiv cea sport), înregistrându-se o pondere de 77,2% din totalul persoanelor care au folosit comerțul electronic în ultimele 3 luni în interes personal. Pe locul al doilea în preferințe se situează livrările de la restaurante, lanțuri fast-food și servicii de catering, cu o pondere de 37,8%, urmate de produsele cosmetice, de înfrumusețare și relaxare, cu o pondere de 26,3%. Articolele sportive (exceptând îmbrăcămintea sportivă) dețin o pondere de 17,7% în categoriile de bunuri cumpărate pe internet în ultimele 3 luni.
„Comerțul electronic continuă să se dezvolte într-un ritm accelerat și tot mai mulți români încep să descopere avantajele pe care le oferă, cum ar fi ușurința de a comanda produsele dorite, confortul de a le primi acasă sau la un punct de proximitate fără a fi necesară deplasarea la magazin sau posibilitatea de a compara prețurile mai multor comercianți cu doar câteva click-uri. În acest context, tendința de creștere este una naturală și ne așteptăm să se mențină, deoarece online oamenilor le este mult mai simplu să găsească cel mai bun preț, mai ales într-o perioadă în care sunt mai înclinați către economii. Un calcul simplu ne arată că un drum dus-întors până la magazin cu autoturismul personal, într-un oraș aglomerat, costă la fel sau chiar mai mult decât costul unei livrări făcute de curier și, mai mult decât atât, necesită timp care se pierde în trafic. De ce ar alege cineva o activitate stresantă, când are la dispoziție un mod mult mai confortabil și mult mai rapid pentru a face exact același lucru? Plasarea unei comenzi online a devenit atât de simplă, încât aproape jumătate dintre românii cu vârsta de peste 55 de ani o fac”, a declarat Cristian Pelivan, director executiv al ARMO.
___________
Lansată în 2010, Asociația Română a Magazinelor Online (ARMO) reprezintă magazinele online din România și susține interesele membrilor săi. ARMO a elaborat Codul de Bune Practici ale Magazinelor Online și un program de atestare a magazinelor online din România, în conformitate cu acest Cod de Bune Practici.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: