17% din totalul comenzilor plasate pe foodpanda.ro in primele doua luni din 2016 au fost achitate online

22 martie 2016

Tot mai mulți români achită online, cu cardul, mâncarea comandată de pe Internet. Potrivit datelor foodpanda.ro, cea mai mare platformă de food ordering din România, numărul celor care aleg această modalitate de plată a crescut cu 10% în primele două luni ale lui 2016, față de media anului anterior.

În ceea ce privește ponderea plăților realizate de pe dispozitive mobile pe foodpanda, aceasta a ajuns la circa 10% din total tranzacțiilor online realizate în primele 2 luni ale anului. Bucureștenii, clujenii, sibienii, timișorenii și ieșenii folosesc cel mai des device-uri mobile pentru achitarea preparatelor culinare comandate. Potrivit estimărilor companiei, procentul de creștere a tranzacțiilor online, respectiv a celor realizate de pe smartphone-uri și tablete, se va menține la nivelul întregului an 2016.


”În ianuarie – februarie, din totalul comenzilor plasate pe platforma foodpanda.ro la nivel național, circa 17% au fost achitate online, cifra fiind în creștere față de media pe 2015, când ponderea plăților online cu cardul era de 15%. Ne așteptăm ca acest procent să se mențină, sau chiar să ajungă la 20% anul acesta”, declară Radu Bălăceanu, Country Manager foodpanda România.

Conform datelor centralizate de companie, în prezent, circa 65% din comenzile zilnice de mâncare înregistrate la nivelul întregii țări se fac din aplicația mobilă, procent care va ajunge, până la finele lui 2016, la circa 70%.

Potrivit Country Manager-ului foodpanda, valoarea medie a comenzilor de mâncare lansate de pe desktop este mai mare decât cea înregistrată în aplicație doar în Capitală. Bucureștenii care comandă de pe desktop plătesc, în medie, 65 lei, iar cei care aleg mâncarea de pe smartphone-uri sau tablete dau aproximativ 55 de lei pe comandă. La polul opus se află timișorenii, care achită cu circa 30% mai mult pentru mâncarea comandată din aplicație decât pentru cea de pe desktop. Și ieșenii și clujenii plătesc în plus, cu 23% și, respectiv, 15%, pentru comenzile plasate din aplicație decât pentru cele de pe PC-uri sau laptopuri.

În ceea ce privește device-urile cele mai folosite pentru plasarea comenzilor de mâncare, cele mai folosite sunt cele cu sistem de operare Android, cu o pondere de 26,5% din totalul plăților, urmate de dispozitivele iOS, cu 18,41%, respectiv Windows Phone, cu 0,66%.

Sursa: agora.ro

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Gabriela Nistor – director general adjunct BT

Tendinţele pe care le-am remarcat înainte de începerea pandemiei s-au accelerat pe perioada stării de urgenţă. Am văzut acest lucru ca o oportunitate, un tipping point pentru bancă. Post-pandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie a.c. Relaţia românilor cu online-ul s-a schimbat. In plus, cardul fizic se va dematerializa. Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.”

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale in 2020?