[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

2Parale: romanii au cheltuit mai multi bani online in sem.I 2015 fata de aceeasi perioada din 2014 – cele mai cautate produse au fost asigurarile

21 iulie 2015

In primele 6 luni din acest an, comertul electronic derulat prin 2parale.ro a fost pe crestere, comparativ cu aceeasi perioada din 2014, cu doua exceptii: mentinerea valorii medii a cosului de cumparaturi online la suma de 160 de lei si scaderea numarului de vanzari online pe categoria de cosmetice. Cele mai cautate produse online au devenit asigurarile, potrivit unei analize realizate de 2Parale, cea mai mare retea de afiliere din Romania, parte a companiei 2Performant Network S.A.

Romanii au cheltuit cei mai multi bani in prima jumatate a anului pentru produse din categoriile fashion, carti si materiale didactice si IT&C, urmate de home&deco si cosmetice. Comparativ cu aceeasi perioada a anului 2014, produsele din categoria IT&C au inregistrat o crestere la nivelul bugetului alocat cumparaturilor online.

In prima jumatate a anului 2015, pentru cumparaturile online, romanii au scos, in medie, din buzunar de la aproximativ 1.000 lei, pentru un pachet turistic, pana la 630 lei, pentru un produs de IT&C, respectiv 220 lei pentru categoria de home&deco si 210 lei pentru articole pentru copii.
Plecand de la numarul de cumparaturi online generate prin intermediul 2Parale, industriile care au înregistrat cele mai bune rezultate au fost, in ordine, carti si materiale didactice, fashion si asigurari. Categoria de cosmetice a inregistrat o scadere a numarului de vanzari online comparativ cu anul 2014, in timp ce produsele de IT&C si asigurarile au devenit din ce in ce mai cautate.

Romanii cumpara online mai mult in prima parte a zilei: intervalul orar preferat pentru cumparaturile online prin intermediul 2Parale este 7 AM – 12 PM, urmat îndeaproape de 1 PM – 6 PM. Orele la care s-au înregistrat cele mai multe vanzari online pentru cele mai importante industrii au fost: 7 PM – fashion, 12 PM – carti si materiale didactice, respectiv 9 AM – IT&C si asigurari. In prima jumatate a anului 2015, varful de cumparaturi online a fost atins la ora 7 PM.

Joia este ziua in care se cumpara cel mai mult, urmata de miercuri si marti. Data la care a fost atins recordul absolut al cumparaturilor online prin platforma 2Parale a fost 12 februarie 2015. De asemenea, in prima jumatate a anului 2015, cea mai mare achizitie online realizata de romani prin intermediul platformei 2Parale s-a ridicat la aproximativ 33.000 lei, valoare aproape dubla fata de perioada ianuarie – iunie 2014 (aproximativ 17.000 lei).

Infografic 2parale – comertul electronic in primul semestru din 2015

date comert electronic semI2015_infografic 2parale

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?