[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

12% dintre clientii online vor cumpara produse alimentare de pe internet in urmatoarele 6 luni – dublu fata de procentul inregistrat in ultima jumatate de an

31 martie 2014

Influenta hipermarcheturilor, care permit vanzarea online, asupra comportamentului de cumparare al romanilor se vede deja in piata astfel ca procentul celor care vor cumpara produse alimentare de pe Internet in urmatoarele 6 luni este de doua ori mai mare decat cel inregistrat in ultimele 6 luni.

Astfel, aproximativ 12% dintre persoanele chestionate intentioneaza sa cumpere online, cu certitudine, si produse alimentare in urmatoarea jumatate de an, dulciurile, cafeaua si bauturile alcoolice fiind principalele candidate pentru a fi achizitionate de pe internet, conform unui studiu realizat de compania de cercetare de marketing Daedalus Millward Brown in luna februarie a acestui an pe un esantion de 600 de persoane.

Barbatii par sa fie usor mai “curajosi” decat femeile in a cumpara produse alimentare online. Mai exact, 42,3% dintre barbati spun ca probabil si cu siguranta vor cumpara alimente online, in timp ce procentul este de 35% in cazul femeilor.

intentie cumparare online alimente Daedalus
“Unul din motivele principale pentru care apetitul romanilor pentru achizitiile online de produse alimentare este asa de scazut este oferta relativ limitata din magazinele online, prin comparatie cu o oferta foarte generoasa in magazinele clasice. Pe masura ce vor aparea mai multi jucatori cu produse alimentare in online, ma astept ca si interesul consumatorilor pentru aceasta categorie sa creasca” a spus Daniel Enescu, managing partner Daedalus Millward Brown.

Categoriile de produse alimentare cel mai probabil sa fie cumparate online sunt dulciurile/cafeaua, urmate la mare distanta de bauturile alcoolice, produsele de baza precum faina sau uleiul, conservele, apa imbuteliata si bauturile non alcoolice. La polul opus, categoriile care au suscitat cel mai mic interes pentru achizitionarea online sunt painea si produsele de panificatie, precum si fructele sau legumele.

“Putem observa cu ochiul liber o corelatie intre intentia de cumparare online a categoriei si doua din caracteristicile categoriei: pe de o parte, perisabilitatea scazuta si nivelul de standardizare pe de alta parte. Acolo unde oamenii stiu exact ce vor sa cumpere, decizia de achizitionare a categoriei va migra mai usor catre online”, a mai spus Daniel Enescu.

Prin comparatie cu media, persoanele din categoria de varsta 25-34 ani sunt mai inclinate sa cumpere dulciuri si/sau cafea, in timp ce persoanele cu varsta cuprinsa intre 35 si 44 ani sunt mai inclinate sa cumpere produse alimentare de baza (zahar, faina, ulei) si conserve.

Tot comparativ cu media, tinerii (18-24 ani) sunt mai putin atrasi de achizitionarea online de produse alimentare de baza si de dulciuri sau cafea. Toate aceste diferente au o explicatie si in stilul de viata specific fiecarei categorii de varsta, care se reflecta direct in categoriile de produse consumate.

intentie cumparare online pe tip alimente Daedalus

Studiul a fost realizat de Daedalus Millward Brown pe un esantion de 600 persoane, reprezentativ pentru utilizatorii de internet din mediul urban. Datele au fost culese din panelul Daedalus Online in februarie 2014. Eroarea de esantionare este de +/- 4%. Intregul studiu va fi prezentat de catre Daniel Enescu, managing partner al Daedalus Millward Brown, in cadrul ecomTEAM, eveniment regional de e-commerce si marketing digital, care va avea loc pe 2-3 aprilie, la Brasov.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?