[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

12% din populatia Romaniei de minim 16 ani a cumparat de pe internet in 2016 – ocupam ultima pozitie din UE

28 decembrie 2016

In Uniunea Europeana, 55% dintre cetatenii cu varste cuprinse intre 16 si 74 de ani au cumparat de pe net in ultimele 12 luni. In Romania, proportia este de numai 12%, tara noastra fiind pe ultimul loc in UE la acest capitol, potrivit Biroului european de statistica Eurostat.

Tara noastra ocupa ultima pozitie la interesul pentru cumparaturi online, in conditiile in care sunt alte tari a caror populatie utilizeaza mai putin internetul decat romanii. Astfel, Bulgaria are o rata de 17% a cumparatorilor online si cea mai scazuta rata de utilizare a internetului: 62%, fata de cei 66% in cazul Romaniei.

30% dintre romanii cu varste cuprinse intre 16 si 74 de ani nu au folosit niciodata internetul, releva datele Eurostat prezentate marti. Tara noastra este a doua in UE la rata de neutilizare a internetului, dupa Bulgaria, unde 33% dintre cetatenii din categoria de varsta mentionata nu au intrat niciodata online.

Imediat dupa Romania vin Grecia (28% dintre cetatenii de 16-74 de ani nu au folosit niciodata internetul) si Portugalia (26%). La polul opus in clasamentul neutilizarii netului sunt Danemarca si Luxemburg (cate 2%), Suedia (3%), Marea Britanie si Finlanda (cate 4%).

La nivelul intregii Uniuni Europene, 14% dintre cei de 16-74 de ani nu au intrat niciodata pe internet.

ponderea cumparatorilor online in populatie 2016

La nivel european, cei mai multi cumparatori online de bunuri si servicii sunt barbatii. Dupa varsta, cei de 25-34 de ani si de 35-44 de ani sunt cei mai multi in randul celor care fac cumparaturi de pe internet.

De asemenea, cei mai multi cumparatori online sunt din categoria celor cu studii superioare, urmati de cei cu liceu si de cei care au urmat doar scoala generala.

In fine, la nivelul UE, salariatii si liber profesionistii sunt principala categorie de cumparatori online, urmati de studenti.

In graficul de mai jos se observa evolutia utilizatorilor de internet  care au cumparat online, in ultimele 12 luni, pe grupe de varsta la nivelul UE 28 (procent raportat la total utilizatori de internet). Cea mai dinamica evolutie se inregistreaza pe segmentul 16-24 de ani, care a crescut cu peste 20 de p.p. in noua ani.

cumparatori online pe grupe de varsta in Europa

Ca sume cheltuite, categoria cea mai numeroasa dintre europenii care au cumparat de la magazine online in ultimele trei luni este formata din cei care au cheltuit intre 100 si 500 de euro, urmati de cei care au platit 50-100 de euro.

Ce cumpara cel mai mult europenii pe net? In primul rand haine si articole sportive, urmate de vacante si de bunuri de uz casnic, inclusiv jucarii sau mobila. Pe urmatoarele locuri vin biletele la concerte si alte evenimente, iar apoi cartile.

Sursa: startupcafe.ro

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?