[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

11% dintre bucuresteni isi cumpara des haine online – jumatate dintre locuitorii capitalei isi fac cumparaturile de la mall

17 decembrie 2014

Vanzarile online de articole de imbracaminte sunt mult mai bine reprezentate in Bucuresti fata de restul tarii – 11% din bucuresteni afirma ca isi cumpara des haine din online, fata de doar 5% in restul tarii, potrivit unui studiu Gfk, care a investigat obiceiurile de cumparare a hainelor la romani. Bucurestiul este orasul cu cele mai multe mall-uri, iar acest tip de centru comercial este locul preferat de locuitorii capitalei pentru achizitionarea articolelor de imbracaminte si incaltaminte, dupa cum au declarat peste 45% dintre participantii la studiu.

Imaginea difera fata de orasele mari, unde mai putin de 30% dintre cumparatori viziteaza frecvent mall-urile pentru achizitii de haine, dar si fata de orasele sub 200.000 de locuitori, unde locurile dedicate unor astfel de cumparaturi sunt fie magazinele de profil situate la strada, fie pietele/ tarabele cu imbracaminte.

Mall-urile exceleaza si la capitolul frecventa de cumparare. Peste 70% dintre cei care isi iau haine minim o data la 3 luni fac achizitia la mall, in timp ce din magazinele stradale de profil doar 50% dintre respondenti cumpara atat de des.

“Cumparatori frecventi sunt si cei care fac achizitia obiectelor de vestimentatie online, insa vanzarile online de articole de imbracaminte sunt mult mai bine reprezentate in Bucuresti fata de restul tarii – 11% din bucuresteni afirma ca isi cumpara des haine din online, fata de doar 5% in restul tarii”, afirma Iulia Pencea, Group Account Manager GfK Romania.

Outlet-urile se numara si ele printre canalele foarte des accesate de catre bucuresteni – un sfert dintre ei spun ca isi cumpara frecvent haine de la outlet-urile care comercializeaza branduri faimoase. Promotiile au mare succes: o treime dintre cei intervievati sustine ca asteapta perioada promotiilor pentru a-si cumpara articole vestimentare.

Cat investesc romanii in haine?
intrebati despre suma pe care au cheltuit-o pe imbracaminte sau incaltaminte in ultima luna, peste 15% dintre romanii din urban au declarat ca au cheltuit peste 200 RON, media fiind ridicata de catre bucuresteni – 22% dintre ei au facut achizitii care depasesc aceasta valoare in luna precedenta.

Pentru un sfert dintre romani cumparaturile de haine au loc o data la 2-3 luni, grupele de varsta care cumpara cel mai des, uneori chiar mai des de o data pe luna, fiind cei intre 18 si 34 de ani. Marcile cunoscute sunt prima optiune cand este vorba de improspatarea garderobei, atat pentru cei foarte tineri, dar si pentru cei de varsta medie, peste 50% spunand ca prefera sa isi cumpere produse ale marilor lanturi de branduri.

H&M conduce in topul celor mai frecventate magazine de brand, la nivel national, dar si in capitala. Celelalte magazine de profil care conduc in topul preferintelor (cel mai frecvent vizitate) in orasele mari si in Bucuresti sunt:
1. Kenvelo
2. Zara
3. C&A
4. Bershka
5. Pull&Bear
6. New Yorker
7. Stradivarius
8. Mango
9. Koton

Studiul a fost realizat de GfK Romania pe un esantion de 1000 de respondenţi din toata tara, cu varsta de peste 15 ani. Metoda folosita este cea a interviurilor fata in fata.

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?