1 din 7 detinatori de carduri Visa din Romania, care nu obisnuiau sa faca plati online, a achizitionat pentru prima data cu cardul bunuri sau servicii de pe internet, dupa declansarea pandemiei de coronavirus

29 iunie 2020

Deși shoppingul online s-a dezvoltat constant în România în ultimii ani, există în mod clar mai mult loc pentru creștere, având în vedere că doar 29% dintre utilizatorii de internet din România au făcut cumpărături online anul trecut, spre deosebire de media europeană de 67%, conform datelor Eurostat [2]

Plățile online cu carduri Visa au crescut cu peste 50% în aprilie 2020 față de aceeași perioadă a anului trecut, în condițiile în care sectorul comerțului electronic în România a înregistrat un avânt puternic după izbucnirea pandemiei de COVID-19.


Cumpărăturile online și acceptarea plăților fără numerar nu mai sunt doar un avantaj, ci și o necesitate în contextul actual marcat de atâtea restricții impuse din cauza COVID-19. Asistăm la o schimbare reală în comportamentul consumatorilor, dat fiind că aproape unu din șapte deținători de carduri Visa din România care nu obișnuiau să facă plăți online[1] a achiziționat pentru prima dată cu cardul bunuri sau servicii de pe internet după declanșarea pandemiei de coronavirus”, a declarat Elena Ungureanu, Country Manager Visa în România.

Consumatorii români apreciază din ce în ce mai mult avantajul de a putea face cumpărături oricând și de oriunde, de a avea acces la o gamă mai largă de produse și de a compara prețurile. Cele mai mari creșteri ale tranzacțiilor online pot fi observate în cazul aprovizionării și amenajării locuinței, unde valoarea plăților online a crescut de aproape 10 ori, în cazul magazinelor alimentare, restaurantelor, al magazinelor de îmbrăcăminte și accesorii care au înregistrat creșteri de aproape 3 ori mai mari și al plăților de utilități care aproape s-au dublat.

„Consumatorii care intenționează să facă achiziții online pot utiliza cu încredere serviciul card-on-file, disponibil în prezent la principalii comercianți online, care le permite utilizatorilor să își salveze datele cardului o singură dată, la activare, apoi să efectueze rapid, convenabil și sigur plăți cu un singur click.”, potrivit comunicatului Visa.

Experiența de plată cu un singur click elimină parolele și nevoia de a introduce manual datele cardului și alte informații necesare pentru a finaliza o tranzacție online, odată ce un deținător de card s-a înregistrat.

„Ideea de la care s-a pornit este de a reflecta experiența simplă de plată din magazinele fizice, viziunea pentru viitorul comerțului digital fiind că noul buton va înlocui treptat procesul de cumpărare actual,”, mai precizeaza compania.


[1] Nu au făcut cumpărături online în ultimele 14 luni dinainte de martie 2020.

[2] Statistici privind comerțul online, raportate în ianuarie 2020: https://appsso.eurostat.ec.europa.eu/nui/submitViewTableAction.do  

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Gabriela Nistor – director general adjunct BT

Tendinţele pe care le-am remarcat înainte de începerea pandemiei s-au accelerat pe perioada stării de urgenţă. Am văzut acest lucru ca o oportunitate, un tipping point pentru bancă. Post-pandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie a.c. Relaţia românilor cu online-ul s-a schimbat. In plus, cardul fizic se va dematerializa. Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.”

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale in 2020?