[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Studiu: 70% dintre parintii cu copii cu varste de peste 13 ani cred ca un card prepaid este o buna modalitate de a-i invata sa-si gestioneze banii

17 septembrie 2014

Un nou studiu pan-european comandat de MasterCard arata ca tot mai multi consumatori cauta sa obtina un control sporit asupra finantelor personale si intampina probleme care ar putea fi rezolvate prin cardurile prepaid. Studiul realizat in randul a 2400 de persoane din sase tari a evidentiat ca 77% dintre acestia isi verifica in mod regulat soldul curent al contului si 79% stiu cu exactitate ce limite au pe cardul de credit. Apar insa diferente de pana la 5 p.p. intre cei care detin si cei care nu detin un card prepaid.

infografic MC prepaid 3

De asemenea, intr-o perioada in care cele mai multe email-uri sunt nesolicitate si o buna parte a corespondentei este nedorita, mail-urile care au legatura cu banii reprezinta exceptia: 66% dintre europeni citesc majoritatea mesajelor pe care le primesc de la banca lor sau de la institutia emitenta a cardului.

Dorinta de a avea un mai mare control asupra banilor coincide cu lipsa de incredere in banci – doar 54% au declarat ca au incredere in bancile lor si numai 31% au spus ca acestea le ofera suficiente informatii.

MasterCard considera ca un card prepaid le poate oferi un mai mare control asupra finantelor. De fapt, odata ce incep sa foloseasca facilitatile cardurilor prepaid, 77% dintre utilizatori sunt foarte multumiti de acestea.

Oamenii considera, de asemenea, ca un card prepaid ofera mai mult decat posibilitatea de gestionare a banilor: 67% dintre cei care calatoresc cred ca le dau mai multa siguranta atunci cand se deplaseaza in strainatate; iar 70% dintre parintii cu copii cu varste de peste 13 ani sunt de parere ca un card prepaid este o buna modalitate de a-si invata copiii sa-si gestioneze banii.

infografic MC prepaid 2

In plus, cercetarea a aratat ca multi oameni continua sa foloseasca tehnica invechita a pastrarii banilor “la saltea”, ca o modalitate de economisire a banilor cash, pentru zile grele – in ciuda faptului ca 64% prefera sa faca plati cu cardul.
„Desi unii consumatori se simt, astfel, in siguranta, metode precum cardul prepaid sunt mult mai sigure pentru a economisi si urmari banii. Acestia pot fi usor accesati atunci cand este necesar, fara a fi nevoie de o vizita la o sucursala bancara, avand in vedere ca numai 35% dintre noi fac astfel de vizite cu regularitate.”, potrivit comunicatului de presa.

“Cardurile prepaid au fost create pentru a oferi oamenilor un alt instrument cu ajutorul caruia sa isi poata urmari mai bine finantele personale. Acestea se dovedesc indispensabile celor care le utilizeaza –  69% cred ca ii pot ajuta sa controleze cheltuielile, iar 73% considera chiar ca i-ar putea ajuta sa nu se indatoreze. Femeile sunt mai preocupate de banii lor – 83% dintre ele isi urmaresc finantele. Datele arata ca activitatile de comunicare adresate femeilor ar fi foarte bine primite, in special in Ungaria si Polonia”, a declarat Carlo Enrico, Presedintele Diviziei Europei de Est si Centrale, MasterCard.

infografic MC prepaid 4

In ciuda acestor avantaje ale cardurilor prepaid, avantaje percepute si recunoscute ca atare de catre cei intevievati, este inca nevoie de un efort sustinut de comunicare pentru a convinge pe cei care nu detin un card prepaid sa isi faca unul. Desi aproximativ jumatate (48%%) dintre cei care nu detin carduri prepaid stiu totusi de existenta acestor produse, procentul celor care vor sa intre in posesia unui astfel de produs este foarte mic, ajungand pana la doar 6% in Olanda.

infografic MC prepaid 5

Studiul a fost realizat in perioada aprilie – iunie 2014, avand ca esantion consumatori de pe sase piete (Belgia, Ungaria, Olanda, Polonia, Spania si Turcia), pentru a le intelege comportamentul financiar actual si pentru a afla unde isi are sau isi poate avea locul cardul prepaid, in vietile acestora. Cercetarea a fost gandita tinandu-se cont atat de amploare, cat si de profunzime. Elementul cantitativ a constat intr-un esantion de 2400 de respondenti, incluzand 1000 de utilizatori ai cardurilor prepaid si 1400 de utilizatori ai cardurilor non-prepaid. Acesta a fost combinat cu un studiu etnografic, care a analizat din punct de vedere calitativ stilul de viata cotidian in cadrul a 36 de gospodarii, felul in care acestea isi gestioneaza finantele si locurile in care au probleme, in prezent.

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?