[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Românii au efectuat aproape 232 de milioane de plăți către comercianți cu Revolut (+22%), in sem. I 2024. 27% dintre ele au fost facute la supermarketuri si magazine alimentare.

31 iulie 2024

Suma medie lunară cheltuită de un utilizator Revolut din România a fost de 1.910 RON, în primul semestru al anului, în creștere cu 14% față de aceeași perioadă a anului 2023. Principala categorie de buget privind cheltuielile realizate ramane divertismentul, care este si categoria cu cea mai mare creștere (+25%).

În primele șase luni ale anului 2023, românii au efectuat aproape 232 de milioane de plăți către comercianți cu Revolut, în creștere cu 22% față de primul semestru al anului trecut. În același timp, numărul total al tranzacțiilor realizate cu Revolut s-a majorat tot cu 22%, în perioada 1 ianuarie – 30 iunie 2024, față de perioada similară din 2023.


Studiul Revolut privind cheltuielile românilor în sem. I 2024, realizat de banca digitală care are peste 45 de milioane de clienți retail la nivel global și aproape 4 milioane în România, arată că distribuția pe categorii de bugete a sumelor cheltuite s-a modificat sensibil față de primele șase luni ale anului anterior.

Ponderea divertismentului în suma totală cheltuită la nivelul întregii baze de clienți a crescut de la 20% la 23%, rămânând principala categorie de buget privind cheltuielile realizate în primele șase luni ale anului. Shopping-ul s-a menținut pe a doua poziție, cu 17%, iar bugetul pentru alimente și produsele de larg consum și-a păstrat a treia poziție cu 15%.

Românii au mai cheltuit cu transportul (9% din suma totală a plăților), pentru servicii de alimentație publică în restaurante, baruri, cafenele, fast-food-uri (9%), servicii turistice (8%), alte tipuri de servicii (7%), utilități (5%). Raportat la baza de clienți din România, cel mai mic buget de cheltuieli a mers către sănătate (inclusiv cosmetice, produse de igienă personală, reprezentând 4%).

În ceea ce privește numărul de tranzacții realizate, 27% dintre plăți au fost făcute pentru achiziționarea de produse alimentare în supermarketuri și magazine alimentare (27% și în sem. I 2023), ceea ce înseamnă că una din patru plăți făcute de un client român se înregistrează la magazinul de proximitate. 16% dintre tranzacții au fost înregistrate pentru divertisment (față de 14% în sem I. 2023), 13% în restaurante baruri, cafenele (similar în sem. I 2023), 13% la shopping (față de 12% în sem. I 2023), 11% pentru transport, 9% pentru turism, 4% pentru utilități și 3% pentru sănătate.

O altă tendință rezultată din analiza Revolut este aceea că românii apelează tot mai mult la cardul Revolut pentru a face plăți prin terminale de plată de tipul auto-service sau stații de plată. Fie că e vorba despre plata facturilor, achiziționarea de viniete sau încărcarea cartelelor telefonice, plățile către terminalele de acest tip sunt în creștere atât ca sumă totală, cât și ca număr de tranzacții. Comparativ cu perioada de referință din 2023, numărul tranzacțiilor a crescut cu 176%, iar suma totală a plăților efectuate s-a majorat cu 125%.

Cum a arătat bugetul individual de cheltuieli în primul semestru al anului

În primele șase luni ale anului, bugetul cheltuit de un utilizator român, în medie, pe lună, a fost în creștere cu 14%, ajungând la 1.910 RON. În perioada de referință, un utilizator Revolut din România a cheltuit, în medie pe lună, 1.330 RON pentru divertisment, 1.040 RON pentru servicii, 502 RON pentru shopping și tot atât pentru turism, 410 RON pentru produsele cumpărate din supermarket-uri (mărfuri alimentare, produse de uz casnic etc.), 364 RON pentru servicii de alimentație publică (restaurante, cafenele, baruri, catering), 363 RON pentru transport. Pentru sănătate, igienă personală și cosmetice, bugetul mediu lunar alocat a fost de 302 RON, iar cel mai mic buget a fost alocat pentru utilități (290 RON).

De ce suma cheltuielilor medii lunare pe categorii este cu mult mai mare (4600 lei, daca insumam toate categoriile) decat bugetul cheltuit in medie pe luna (1910 lei)? Revolut explica:

Mediile pentru fiecare categorie de buget sunt calculate raportat la numărul utilizatori care au făcut plati din acea categorie de comercianți, iar bugetul mediu lunar general este raportat la toți utilizatorii care au făcut plăți indiferent de categoria de buget (asta înseamnă ca pot avea același client care a făcut plăți înregistrate în mai multe categorii bugetare în acea perioadă).

La nivelul bugetului individual, cea mai mare creștere a unei categorii de cheltuieli a fost înregistrată pentru divertisment (+25%). Un utilizator român a alocat, în medie, mai mult cu +11% pentru cheltuielile cu alimentele și cu 10% mai mult pentru turism. O singură categorie de buget a înregistrat un regres (-2%) – utilitățile.

___________

Un alt studiu recent, realizat de Dynata pentru Revolut, arată că 69% dintre respondenții români incluși în analiză apelează la digital banking pentru că este ușor de folosit și intuitiv, 42% pentru că astfel economisesc bani, 33% pentru că așa câștigă timp, 26% pentru că pot face mai mult decât obișnuitele tranzacții bancare sau, în aceeași proporție, pentru că astfel pot beneficia de diferite bonusuri la încasarea salariului.

Adauga comentariu

Noutăți
Premium
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?