Prezent la Ziua Comunicaţiilor, directorul general al Postei Romane, dl Alexandru Petrescu (foto), a declarat ca institutia pe care o conduce va demara in acest an un proiect pilot prin care se urmareste monetizarea retelei nationale prin oferirea de servicii financiar-bancare la ghiseu.
„Posta Romana se reinventeaza dupa doi ani in care s-a muncit foarte mult. (…) Unul dintre pilonii de venit care intr-un viitor imediat ar trebui sa inlocuiasca reducerea volumului de corespondenta il reprezinta serviciile financiare. (…) Posta Romana urmareste sa isi monetizeze reteaua pe care o are la nivelul tarii, oferind la ghiseu si servicii financiar-bancare primare, de cont curent, carti de credit, imprumuturi, schimb valutar. (…) Speram ca in trimestrul trei al acestui an sa putem demara un proiect-pilot, la care premisele sunt constituie.”, a declarat Petrescu citat de agora.ro.
Un rol important in suplimentarea veniturilor Postei il joaca deja sectorul asigurarilor, institutia fiind un broker cu rezultate peste media nationala, potrivit directorului general al institutiei.
„Al doilea pilon este cel de asigurari – in septembrie 2014 am reusit sa inregistram cel de al doilea broker cu capital de stat din Romania. Astazi, Posta Romana este un broker de asigurari cu rezultate peste media nationala de vanzare a politelor de asigurari. Este centrata pe zona politelor obligatorii – de casa si de masina -, ne extindem la nivel national si speram ca in trimestul patru 2015 sa fim prezenti in 1.000 de oficii.”, a precizat Petrescu.
In strategia de dezvoltare a Postei, se va pune mai mult accent pe comert electronic, o piata dinamica in care institutia ar fi trebuit sa intre inca de acum 5 ani.
„Al treilea pilon este potentarea operatorului PrioriPost, operatorul nostru de eCommerce. Posta Romana proceseaza anual 6 milioane de colete in zona Consumer-to-Consumer. Zona de eCommerce este cea mai dinamica din punct de vedere al cresterii, cu o valoare de peste 250 de milioane de euro si este piata in care ar fi trebuit sa ne miscam inca de acum 5 ani. Avem 4% din aceasta piata – un procent nepermis pentru operatorul national de posta. Tinta noastra este sa ajungem la 15% pana la jumatatea anului viitor.”
In ultimii doi ani, Posta Romana a facut mari eforturi pentru a-si reduce cheltuielile, peste 4.000 de oameni parasind institutia, dar s-a reusit si cresterea veniturilor, astfel incat situatia financiara pe 2014 consemneaza un profit net de 22,8 milioane RON.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: