[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Dupa Austria, platforma digitala George a Erste Group se lanseaza in Slovacia – „foarte curand” in Republica Ceha si Romania

15 ianuarie 2018

Platforma bancară digitală George, dezvoltată de start-up-ul fintech al Erste Group Bank, este disponibilă începând de astăzi şi în Slovacia, după succesul înregistrat în Austria şi popularitatea în creştere din Republica Cehă.

Aliniată la noile reglementări PSD2, platforma digitala George ajunge astfel la peste 1,8 milioane de utilizatori. Este planificată extinderea către toţi cei 16 milioane de clienţi ai Erste din cele şapte pieţe în care grupul este activ (Austria, Republica Cehă, Slovacia, România, Ungaria, Croaţia şi Serbia), până la sfârşitul anului 2018, ceea ce face din George prima platformă bancară paneuropeană cu o gamă completă de produse şi servicii. Urmeaza Republica Ceha si Romania.

In Austria, George a devenit cea mai modernă şi populară platformă bancară, înregistrând aproape 1,5 milioane de utilizatori (peste o treime din totalul utilizatorilor de banking online din Austria), în timp ce în Republica Cehă, unde a avut loc lansarea preliminară, peste 300.000 de persoane îşi gestionează economiile prin intermediul George.

„Planurile noastre pentru George au fost clare de la bun început: nu am dorit să creăm un alt serviciu de internet banking, nu am vrut doar să modernizăm sistemele vechi. George reprezintă un mod complet nou de a face banking, conceput pentru era digitală în care trăim. Am construit platforma de la zero şi am proiectat-o împreună cu clienţii noştri – acestea sunt elementele ce fac din George o platformă revoluţionară pe care milioane de oameni vor să o utilizeze. Suntem încântaţi că este disponibilă începând de acum şi în Slovacia şi, foarte curând, în toate celelalte pieţe în care suntem activi şi nu numai”, a declarat Peter Bosek, Chief Retail Officer al Erste Group.

„Clienţii noştri au aşteptări mari: a face banking cu noi ar trebui să fie la fel de uşor şi intuitiv ca plasarea unei comenzi pe Amazon sau verificarea unui cont de social media, dar cu securitate avansată şi protecţie completă a datelor personale ale clienţilor. Tocmai acest lucru urmărim cu George: este ca și cum banking-ul trece la social media, luând totodată foarte în serios securitatea datelor şi dreptul la viaţă privată”, a adăugat Bosek.

„Fiind conceput pe baza viziunii clienţilor, George asigură un grad excepţional de personalizare: oricine îşi poate crea propria versiune de George, adaptată nevoilor bancare specifice.”, potrivit comunicatului de presa.

Această personalizare se aplică modului în care clienţii pot vizualiza, sorta şi organiza informațiile complete pe care George le furnizează despre cheltuielile, economiile, investiţiile şi transferurile lor de plăţi.

Clienţii pot alege, de exemplu, să redenumească produsele şi conturile bancare, să selecteze şi grupeze servicii de cont curent pentru a crea pachete noi astfel încât acestea să reflecte modul lor personal de gestionare a finanţelor, şi să comute între vizualizarea elementelor într-un mod de tip „listă” sau „pictogramă”, în funcție de preferinţa lor. Faptul că utilizatorii George îşi pot personaliza grafica de fundal nu ţine doar de confort şi distracție, ci este un beneficiu real de securitate, deoarece ajută la contracararea tentativelor de phishing.

Opţiunile de personalizare a platformei George merg dincolo de aspectul vizual: George le permite utilizatorilor să aleagă dintr-o gamă largă de plug-in-uri cu funcţii suplimentare ce ajută la simplificarea, eficientizarea și creşterea relevanţei serviciilor bancare. Acestea includ o arhivă a contului curent pe şapte ani, o funcţie Remember2Pay pentru facturile viitoare şi „Alerte” care avertizează utilizatorii atunci când au loc evenimentele pe care le-au specificat (cum ar fi o anumită plată sau evoluţie a preţului acţiunilor). Unele plug-in-uri sunt gratuite, altele pot fi cumpărate individual sau în cadrul pachetelor de abonament lunar – astfel, utilizatorii George sunt cei care aleg ceea ce li se potriveşte cel mai bine.

George nu doar arată bine, este şi inteligent: graţie progreselor tehnologice, George îşi înţelege clienţii mai bine ca niciodată şi îşi adaptează ofertele la nevoile lor. De exemplu, motorul de căutare ”elasticsearch” de care dispune George, similar celui folosit de Google, face mai uşor ca oricând pentru utilizatori să găsească tranzacţiile pe care le caută: aceştia introduc un nume de produs, de magazin sau un interval de valori, iar George le furnizează o imagine de ansamblu clară cu rezultatele relevante.

Un alt exemplu de abordare inteligentă în ceea ce priveşte gestionarea datelor: George este capabil să memoreze IBAN-urile, în acest fel, clienţii nu mai trebuie să introducă rânduri lungi de numere de cont – este suficientă tastarea doar a primelor litere în caseta cu numele destinatarului şi George va găsi
detaliile în agendă, care de asemenea se actualizează automat.

„Unul dintre marile beneficii ale digitalizării constă în faptul că putem oferi unei baze largi de milioane de oameni soluții ce sunt special concepute în funcție de nevoile lor individuale. Acest lucru nu era posibil înainte. Cu George, am făcut din personalizare punctul forte, astfel încât clienții noștri pot alege modul în care interacționează cu George, cum ar trebui să arate George, și tipul de ajutor pe care îl așteaptă de la platformă. Aplicabilitatea este singura ce garantează că oamenii se vor întoarce din nou și din nou la George – și din experiența noastră de până acum pe cele trei piețe, clienții chiar fac acest lucru. De exemplu, clienții noștri cehi utilizează aplicația de mobile banking George Go în medie de șase ori mai des decât serviciul nostru anterior de mobile banking pe care îl ofeream local”, a subliniat Peter Bosek.

Viitorul este al serviciilor bancare deschise
Platforma deschisă, arhitectura bazată pe API și infrastructura plug-in conferă lui George un grad extrem de ridicat de personalizare și flexibilitate, în special pentru cooperarea cu fintech-uri și alți furnizori externi din sfera serviciilor financiare. Modularizarea oferită de abordarea API asigură o calitate mai bună, nivele mai ridicate de securitate, mai multă flexibilitate și garantează că George poate funcționa în mod optim alături de sistemele IT locale preexistente.

Această abordare asigură, de asemenea, că George va continua să crească, nu doar prin extinderea în toate piețele Erste Group și în restul Europei, dar și prin valorificarea la maximum a unei platforme care permite utilizatorilor săi să aibă acces continuu la noi caracteristici și servicii. Acele oferte pot veni nu doar de la Erste Group, dar și de la terți precum fintech-urile. Singurul lucru pe care aceste oferte îl au în comun: vor asigura clienților servicii cu valoare adăugată sub formă de cunoștințe, abilități și accesibilitate, fie în derularea unei tranzacții, fie în realizarea de scenarii viitoare pentru finanțele lor personale.

Cu peste 210.000 de plug-in-uri activate de utilizatori, George s-a dezvoltat deja într-o platformă de tip marketplace.

„Suntem convinși că viitorul banking-ului va fi construit în jurul platformelor – iar Directiva PSD2 ce a intrat în vigoare în acest week-end va accelera acest lucru. Încă de la început, am abordat platforma George cu un spirit inovativ și deschis care ne permite să facem noi parteneriate cu terțe părți și să adăugăm valoare serviciilor oferite clienților noștri. Astfel, actuala tendință de «platformizare» ne permite să ne valorificăm din plin punctele forte: ambiția noastră este să construim un fel de iTunes store al finanțelor europene”, a conchis Bosek.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?